Star News
Offcanvas
Edit Template
Offcanvas
Edit Template

Από σήμερα η υποβολή αιτήσεων για ηλεκτρονική ταυτότητα στην Κύπρο – Όλες οι πληροφορίες

Αρχίζει σήμερα Δευτέρα η υποβολή αιτήσεων για την Εθνική Ηλεκτρονική Ταυτότητα (eID), με δικαιούχους Κύπριους πολίτες άνω των 18 ετών, κατόχους Βιομετρικής Ταυτότητας.

Οι πρώτες 100,000 ηλεκτρονικές ταυτότητες επιχορηγούνται από το κράτος, εκ των οποίων οι 30,000 eIDs παρέχονται δωρεάν και οι 70,000 με €15 κόστος για τον πολίτη.

Το Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής, είναι σε θέση να υλοποιήσει και την τελευταία από τις τέσσερεις δράσεις που περιλαμβάνονται στο «δημόσιο upgrading».Τις εν λόγω δράσεις απαρτίζουν η νέα κεντρική κυβερνητική πύλη (gov.cy), η εφαρμογή για κινητές συσκευές «Ψηφιακός Πολίτης» -την οποία κατέβασαν ήδη και την αξιοποιούν 25.000 χρήστες-, το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης «Ψηφιακός Βοηθός» (Digital AI Assistant) και η ηλεκτρονική ταυτότητα και υπογραφή μας (eID) IDme.cy.

Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη βδομάδα, ο αρμόδιος Υφυπουργός Δρ Νικόδημος Δαμιανού, είπε πως η εφαρμογή της ηλεκτρονικής ταυτότητας αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για την ψηφιακή οικονομία της χώρας. Πρόκειται, όπως ανέφερε, για ένα επίσημο εργαλείο της ΚΔ. Έχει ήδη εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας και αναγνωρισιμότητας (“High Assurance”) στο πλαίσιο του Κανονισμού eIDAS, με το εγγεγραμμένο όνομα: IDMe.cy. Ως εκ τούτου μπορεί να αναγνωριστεί για διασυνοριακές ηλεκτρονικές συναλλαγές εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η ηλεκτρονική ταυτότητα έχει διάρκεια 3 ετών με δικαίωμα ανανέωσης. Δικαίωμα για αίτηση έχουν οι Κύπριοι πολίτες άνω των 18 ετών οι οποίοι έχουν στην κατοχή τους έγκυρη βιομετρική ταυτότητα και έξυπνη κινητή συσκευή (smartphone) που υποστηρίζει βιομετρικό έλεγχο ταυτότητας.

Πώς μπορώ να αποκτήσω την ηλεκτρονική μου ταυτότητα;

Ο εγκεκριμένος πάροχος στην Κύπρο, ο οποίος αδειοδοτήθηκε από την Κυβέρνηση είναι η jcc, όπου ο πολίτης μπορεί να εισέλθει στο trust portal της ώστε να δημιουργήσει το λογαριασμό του και να δημιουργήσει την αίτησή του, ενώ ακολούθως εντός 30 ημερών πρέπει να επισκεφθεί τα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη -αφού κλείσει ραντεβού-, για να καταθέσει και να υπογράψει την αίτησή του, αφού απαιτείται φυσική παρουσία. Έπειτα, εντός 5 ημερών θα πρέπει και πάλι να επισκεφθεί διαδικτυακά το trust portal της jcc και να ενεργοποιήσει την ηλεκτρονική του ταυτότητα. Εκεί θα πρέπει να δηλώσει τον κωδικό του, ο οποίος θα χρησιμοποιείται κατά την εφαρμογή της ηλεκτρονικής ταυτότητας. Τονίζεται πως σε περίπτωση που ξεχάσω τον κωδικό χρήστη που ενεργοποίησα, τότε θα πρέπει να επισκεφθώ εκ νέου τα ΚΕΠ για να λάβω έγκυρο νέο κωδικό, αφού απαιτείται φυσική παρουσία.

Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω την ηλεκτρονική μου ταυτότητα;

Ουσιαστικά, μπορώ να αποθηκεύσω το έγγραφο το οποίο από τη Δευτέρα θα βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα idme.gov.cy, ακολούθως να το συμπληρώσω ηλεκτρονικά χωρίς να το τυπώσω, να το υπογράψω με την ηλεκτρονική υπογραφή μου και να το στείλω στην αρμόδια υπηρεσία. 

Σε ποιες κρατικές υπηρεσίες μπορεί να χρησιμοποιηθεί

Στο πλαίσιο της διάσκεψης, ο Υφυπουργός τόνισε πως η χρήση της ηλεκτρονικής ταυτότητας (eID) και της διασυνδεδεμένης ηλεκτρονικής υπογραφής, δεν περιορίζεται μόνο στις συναλλαγές των πολιτών με το κράτος, αλλά και για ιδιωτική ή άλλη επαγγελματική χρήση. Αναφερόμενος στη σημασία του εργαλείου αυτού για την ανάπτυξης της ίδιας την ψηφιακής οικονομίας, κάλεσε επιχειρήσεις και επαγγελματίες να αξιοποιήσουν τον μηχανισμό της ηλεκτρονικής ταυτότητας για να ψηφιοποιήσουν περαιτέρω την ηλεκτρονική τους σχέση με τους πελάτες τους και να διευρύνουν την εμβέλεια των εργασιών τους, μειώνοντας παράλληλα τα λειτουργικά και διοικητικά τους έξοδα και αυξάνοντας την αποδοτικότητά τους.

Ως προς τον δημόσιο τομέα, ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στους τρόπους με τους οποίους θα αξιοποιείται στο παρόν στάδιο η ηλεκτρονική ταυτότητα, αλλά και στα επόμενα βήματα για τη σταδιακή επέκταση της χρήσης της. Συγκεκριμένα, σε πρώτο στάδιο, αποκτώντας την ηλεκτρονική του ταυτότητα, ο πολίτης θα μπορεί να εισέλθει στα συστήματα της Κυβέρνησης μέσω του CY Login, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς του eID. Παράλληλα, η ηλεκτρονική υπογραφή έχει ήδη ενσωματωθεί στο σύστημα Ιππόδαμος ενώ προγραμματίζεται να ενσωματωθεί σταδιακά και σε άλλα κρατικά συστήματα, όπως του Τμήματος Εφόρου Εταιρειών και Διανοητικής Ιδιοκτησίας και του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, που βρίσκονται σε φάση υλοποίησης.

Παράλληλα, και στο πλαίσιο της εξελικτικής υλοποίησης ψηφιακών υπηρεσιών, σειρά υπηρεσιών για τις οποίες η σχετική αίτηση προσφέρεται σήμερα μόνο σε έντυπη μορφή, θα μπορούν πλέον να συμπληρωθούν σε ψηφιακή μορφή, να υπογραφούν με ηλεκτρονική υπογραφή και να σταλούν ηλεκτρονικά, μέσω email, στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες. Σε πρώτη φάση, η δυνατότητα αυτή αφορά 21 αιτήσεις των Υπηρεσιών Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ενώ σύντομα η κατάσταση των υπηρεσιών θα διευρυνθεί και σε άλλα τμήματα της Κυβέρνησης.

Οι 21 αιτήσεις των Υπηρεσιών Κοινωνικών Ασφαλίσεων είναι οι ακόλουθες:

Αίτηση Εγγραφής Εργοδότη, Αίτηση Εγγραφής Αυτοτελώς Εργαζομένου, Αίτηση Αυτοτελώς Εργαζομένου για Πληρωμή Εισφορών με βάση το Πραγματικό του Εισόδημα, Δήλωση Μη Απασχολήσεως Αυτοτελώς Εργαζομένου, Γνωστοποίηση Τερματισμού Απασχολήσεως Αυτοτελώς Εργαζομένου, Γνωστοποίηση Αλλαγής Επαγγέλματος Αυτοτελώς Εργαζομένου, Αίτηση για Επίδομα Πατρότητας, Αίτηση για Επίδομα Ορφάνιας, Αίτηση για Παροχή λόγω Αναπηρίας, Αίτηση για Επίδομα Σωματικής Βλάβης, Αίτηση για Βοήθημα Κηδείας, Αίτηση για Σύνταξη Ανικανότητας, Αίτηση για Σύνταξη Χηρείας, Αίτηση για Κοινωνική Σύνταξη, Αίτηση Χορήγησης Εξομοιούμενων Περιόδων Ασφάλισης λόγω Τακτικής Εκπαιδεύσεως, Αίτηση Χορήγησης Εξομοιούμενων Περιόδων Ασφάλισης για Υπηρεσία στην Εθνική Φρουρά, Αίτηση Χορήγησης Εξομοιούμενων Περιόδων Ασφάλισης για Γέννηση Παιδιών, Αίτηση για Πληρωμή λόγω Πλεονασμού, Αίτηση για πληρωμή λόγω αφερεγγυότητας του εργοδότη, Αίτηση για πληρωμή απολαβών αδείας, Αίτηση Εργοδότη για Εξαίρεση από την Υποχρέωση Πληρωμής Εισφορών στο Κεντρικό Ταμείο Αδειών.

Επιχορηγούνται 100 χιλιάδες

Η Κυβέρνηση επιχορηγεί 100.000 ηλεκτρονικές ταυτότητες για Κύπριους πολίτες, με τις πρώτες 30.000 ηλεκτρονικές ταυτότητες να διατίθενται δωρεάν με προτεραιότητα κατά σειρά αίτησης, και τις υπόλοιπες 70,000, με τελικό κόστος για τον πολίτη €15 ευρώ. Σημειώνεται πως το μέγιστο ποσό το οποίο καθορίστηκε βάση νομοθεσίας είναι στα €50 συνολικά για 3 χρόνια.

Οι αιτήσεις για έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας αρχίζουν τη Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2025, ενώ δικαιούχοι είναι Κύπριοι Πολίτες άνω των 18 ετών, κάτοχοι Βιομετρικής Ταυτότητας.

Για περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά την ηλεκτρονική ταυτότητα, τους μηχανισμούς που υποστηρίζει, τους τρόπους χρήσης αλλά και τις διαδικασίες έκδοσης και χρήσης της, έχει δημιουργηθεί σχετική ιστοσελίδα: www.idme.gov.cy.

Υποβολή αιτήσεων ηλεκτρονική ταυτότητα – Όλες οι πληροφορίες

© 2024 Created by Elephant Media Cy

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.

Cookies settings
Accept
Decline
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings