Star News
Offcanvas
Edit Template
Offcanvas
Edit Template

«Κακός δαίμονας» των κομμάτων ο Φειδίας-Οι αλήθειες που δεν θέλουν να δουν και το κοινωνικό πείραμα

Είτε επικροτεί, είτε επικρίνει κανείς την υποψηφιότητα του γνωστού youtuber Φειδία Παναγιώτου, που κατέρχεται ως ανεξάρτητος στις Ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου, με τις δημοσκοπήσεις μάλιστα να δείχνουν πως αγγίζει ένα σημαντικό ποσοστό, υψηλότερο από παραδοσιακά κόμματα, αποτελεί παραδεκτό γεγονός, ακόμα και από αυτούς που αρνούνται να το παραδεχθούν, πως έκανε κάτι που ποτέ κανείς δεν έκανε. Έγραψε στους εκλογικούς καταλόγους ένα πολύ μεγάλο αριθμό νέων ψηφοφόρων, που μέχρι σήμερα γύριζαν την πλάτη στην πολιτική σκηνή του τόπου, μετατρέποντας την ίδια ώρα τις εκλογές σε… ακόμα μια πλατφόρμα influencing. Μόνο από αυτό, ακόμα και αν δεν καταφέρει να εκλεγεί, μετρά μια νίκη, την οποία μάλιστα δεν κατάφερε ποτέ ή δεν τόλμησε να πετύχει οποιασδήποτε πολιτικός της πρώτης γραμμής

Δεν θα ήταν υπερβολή να λεχθεί πως οι επικείμενες Ευρωεκλογές, δεν απασχολούν μια μεγάλη μερίδα της κοινής γνώμης, ειδικότερα από πλευράς νέων, σε αντίθεση με τις Προεδρικές ή ακόμα και τις Βουλευτικές Εκλογές. Ενδεικτικά θα πρέπει να αναφερθεί πως στην τελευταία δημοσκόπηση του REPORTER, μόλις το 28% των ερωτηθέντων αξιολογεί σε μεγάλο βαθμό πιο σημαντικές τις Ευρωεκλογές και το 40% σε αρκετό βαθμό, ενώ το 32% σε μικρό βαθμό ή και καθόλου σημαντικές. Ένα ποσοστό που δεν μπορεί να αγνοηθεί, αντιθέτως θα πρέπει να προβληματίσει, ενώ στην ενδεικτικό είναι και το ποσοστό αποχής που καταγράφηκε το 2019, το οποίο ξεπέρασε το 55% των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων.

Η από την… εξωτερική άφιξη του Φειδία στην πολιτική σκηνή, αρχικά αντιμετωπίστηκε ωσάν να επρόκειτο για τον γνωστό Ούτοπο που τον βλέπαμε σε κάθε Προεδρικές Εκλογές, να δίνει έναν κωμικό τόνο στην προεκλογική. Ωστόσο, δεν άργησε να διαφανεί πως πρόκειται για μια διαφορετική περίπτωση, αφού στην προκειμένη, μπορεί ναι μεν να μιλάμε για ένα 24χρονο «φάντασμα» στα πολιτικά δρώμενα, εντούτοις πρόκειται για ένα νεαρό influencer που ακολουθείται από εκατομμύρια χρήστες στα social media, η πλειοψηφία των οποίων είναι νεαροί. Δηλαδή, από αυτούς που από τη μια αποτελούν το μέλλον του τόπου και από την άλλη, από αυτούς που απαξιώνουν και γυρίζουν την πλάτη στους πολιτικούς, έχοντας μάλιστα την άποψη πως ενδιαφέρονται μόνο για τα συμφέροντα τους και αποτελούν μέρος του κατεστημένου που καταστρέφει την χώρα αντί να την οδηγήσει μπροστά.

javascript:”;

Συνεπώς, το γεγονός ότι μπήκε στο παιχνίδι ο Φειδίας Παναγιώτου, ο οποίος δεν θα ήταν υπερβολή να λεχθεί πως αντιπροσωπεύει μεγάλη μερίδα του κόσμου, ειδικότερα των νέων, τόσο σε ότι αφορά την άγνοια του σε αρκετά θέματα, όσο και στον τρόπο που εκφράζεται για τους πολιτικούς και τα κόμματα, σε συνδυασμό με τα βίντεο που αναρτά καθημερινά, μετέτρεψε τις εκλογές σε… influencing.

Ως εκ τούτου, είτε συμφωνεί είτε διαφωνεί κάποιος μαζί του, ο Φειδίας Παναγιώτου, με τον δικό του τρόπο, είτε αυτός είναι λάθος είτε σωστός, αν και το σωστό και το λάθος είναι υποκειμενικό, κατάφερε να αυξήσει την δημοφιλία των Ευρωεκλογών και να ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης. Κατάφερε να ασχοληθεί μαζί του ένα μεγάλος αριθμός πολιτών, είτε αρνητικά είτε θετικά – που ακόμα και η κακή διαφήμιση είναι καλή – και κατάφερε να πείσει ακόμα και απλό κόσμο, που δεν ασχολείται με την πολιτική και τις Ευρωεκλογές, να προσέλθει στις κάλπες για να τον ψηφίσει.

Και ο λόγος; Απλά έτσι! Κάτι που δεν κατάφερε ποτέ κανένας πολιτικός, αλλά το κατάφερε ένας «πελλός, μιτσής» από το Μένοικο, ο γιος του πάτερ Κυπριανού. Ένας youtuber αυτοδίδακτος, που κατάφερε στα 24 χρόνια να κερδίζει εκατομμύρια, που δεν ανήκει σε κανένα κόμμα και δεν έχει κανένα πολιτικό υπόβαθρο, κάτι που ναι μεν ελλοχεύει κινδύνους, αν και έδειξε πως έχει την πρόθεση να μάθει και να εργαστεί, ωστόσο δεν είναι το ζητούμενο που αξιολογείται στην παρούσα φάση, αλλά το κοινωνικό πείραμα που γίνεται με αφορμή την υποψηφιότητα του. Γιατί περί κοινωνικού πειράματος πρόκειται, το οποίο στέλνει τα πιο ξεκάθαρα μηνύματα σε όλους όσους εμπλέκονται στα πολιτικά δρώμενα της χώρας.

Από εκεί και πέρα, η υποψηφιότητα του Φειδία Παναγιώτου δεν κινητοποίησε μόνο την κοινή γνώμη, αλλά ανησυχεί -έστω και με καθυστέρηση- και τα κόμματα, αφού στις τελευταίες δημοσκοπήσεις άγγιξε ποσοστά που δεν πλησίασαν καθ’ όλη τη διάρκεια του προεκλογικού ιστορικά κόμματα με πρωτοκλασάτους πολιτικούς, όπως είναι η ΕΔΕΚ. Κινητοποίησε τους αντιπάλους του σε τέτοιο βαθμό, που πλέον θεωρούν τον Φειδία ως πραγματικό αντίπαλο, ο οποίος ενδεχομένως την επόμενη ημέρα των εκλογών να φέρει σοβαρές παρενέργειες στα κόμματα που θα αφήσει πίσω του στην κατάταξη ή ενδεχομένως, υπό προϋποθέσεις, να τους κλέψει ακόμα και έδρα.

Είναι εξάλλου για αυτό το λόγο που διάφορα πολιτικά πρόσωπα, επιχείρησαν να απαξιώσουν την υποψηφιότητα, όχι όμως μέσα από μια ορθολογιστικά δομημένη επιχειρηματολογία, αλλά στα «γιατί όχι» της ψήφου υπέρ του Φειδία Παναγιώτου. Δηλαδή, αντί να σκεφτούν τρόπους με τους οποίους θα φέρουν κοντά τους ψηφοφόρους, επικεντρώνονται στην απαξίωση του Φειδία, κάτι που δείχνει την πίεση που δέχονται από την υποψηφιότητα του, καταφέρνοντας όμως παράλληλα να αυξήσουν τις «μετοχές» και την αξία του youtuber.

Ωστόσο, αυτό που θα έπρεπε να κάνουν τα παραδοσιακά κόμματα, είναι να προβληματιστούν. Είναι ακόμα μια ευκαιρία, να κάνουν την αυτοκριτική τους. Όχι να ασχολούνται γιατί πείθει με τον τρόπο που πείθει ο Φειδίας Παναγιώτου, αλλά γιατί οι ίδιοι αποτυγχάνουν να πείσουν, έχοντας μάλιστα στο βιογραφικό τους πολυετή εμπειρία στην πολιτική σκηνή.

Το ότι ο Φειδίας Παναγιώτου έχει σοβαρά μειονεκτήματα είναι κάτι που αποτελεί παραδεκτό γεγονός ακόμα και από τον ίδιο, σε αντίθεση με τα παραδοσιακά κόμματα και τους υποψηφίους τους. Το ερώτημα όμως είναι ένα. Γιατί τα κόμματα και οι υποψήφιοι τους δεν καταφέρνουν να πείσουν τους ψηφοφόρους; Γιατί ο Φειδίας Παναγιώτου, χωρίς πολιτικό υπόβαθρο, φαίνεται να πείθει περισσότερο κόσμο – σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις – σε αντίθεση με την ΕΔΕΚ ή την ΔΗΠΑ, στελέχη των οποίων κατέχουν «διδακτορικό» στην πολιτική;

Αυτό είναι που πρέπει να προβληματίσει τα κόμματα, βλέποντας ένα youtuber να πείθει μια μερίδα πολιτών, χωρίς μάλιστα βασικά επιχειρήματα και με τον δικό του τρόπο. Γιατί το ζητούμενο δεν είναι τα λάθη των άλλων, αλλά τα δικά μας. Και ειδικότερα σε αυτή την περίπτωση που τα μηνύματα είναι ξεκάθαρα. Ένας νέος, με «λάθος τρόπους», καταφέρνει να κερδίσει ψηφοφόρους, ενώ παραδοσιακά κόμματα, με τον «σωστό τρόπο», την εμπειρία και το πολιτικό υπόβαθρο, φαίνεται να αποτυγχάνουν.

Από την άλλη, στην εξίσωση θα πρέπει να προστεθεί και η εκδικητική ψήφος. Στο πρόσωπο του Φειδία, αρκετοί είναι αυτοί που βλέπουν τον τρόπο με τον οποίο θα τιμωρήσουν τα κόμματα και τους πολιτικούς, στην σκιά των όσων συμβαίνουν εδώ και αρκετά χρόνια. Μπορεί να μην τιμωρούνται όσοι ευθύνονται και οι υποψήφιοι των κομμάτων να μην έχουν καμία απολύτως σχέση, ωστόσο η γενικότερη απαξίωση στους πολιτικούς, οδηγεί αρκετούς σε ψήφο υπέρ του Φειδία, ως ενός προσώπου που έρχεται κόντρα στο κατεστημένο.

Ο Φειδίας, το ουροβόρο φίδι και ποιος «θα φταίει» αν εκλεγεί ο 24χρονος youtuber | Reporter

© 2024 Created by Elephant Media Cy

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.

Cookies settings
Accept
Decline
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings