Εναλλακτικό σχολείο για παραβατικούς μαθητές

Τον Οκτώβριο θα ανοίξει τις πύλες του το εναλλακτικό σχολείο, στο οποίο θα φοιτήσουν μαθητές με ακραίες παραβατικές συμπεριφορές.

Πρόκειται για δομή εναλλακτικής φοίτησης, που εδώ και καιρό σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας και η οποία θα λειτουργήσει αρχικά σε πιλοτική βάση στη Λευκωσία.

Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, το πρόγραμμα αυτό επιδιώκει να δώσει διεξόδους και ευκαιρίες στα παιδιά, στα οποία «έχουμε εξαντλήσει όλες τις άλλες ευκαιρίες που τους δίνει το δημόσιο σχολείο», ξεκαθαρίζοντας πως σε αυτό θα φοιτήσουν και θα στηριχθούν μαθητές με πολύ σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς (μαθητές που μεταβαίνουν στα σχολεία τους κρατώντας μαχαίρια κ.λπ.) και όχι μαθητές που χαρακτηρίζονται ως απείθαρχοι ή άτακτοι.

Οι μαθητές που θα ενταχθούν στην εν λόγω δομή θα διδάσκονται από εκπαιδευτικούς για να μην χάσουν την επαφή με το σχολείο, στο οποίο θα επανενταχθούν μέσα στο τετράμηνο. Ταυτόχρονα, όμως, θα παρακολουθούνται και θα στηρίζονται από ειδικούς, όπως κλινικούς ψυχολόγους, κοινωνιολόγους, λογοθεραπευτές, αναλόγως με την περίπτωση του κάθε παιδιού. Σημαντικό είναι να σημειωθεί πως για την ένταξη του κάθε παιδιού στη δομή αυτή, είναι απαραίτητη η συγκατάθεση του γονέα.

Όπως ανέφερε η κ. Μιχαηλίδου, στο πλαίσιο της χθεσινής της παρουσίας στην επιτροπή Παιδείας της Βουλής, την οποία ενημέρωσε για την επικείμενη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, έχει εκπονηθεί ήδη το πλάνο για τη λειτουργία της δομής, έχει εξευρεθεί και συγκεκριμένος χώρος και το υπουργείο Παιδείας σύντομα θα επανέλθει στη Βουλή για την απαραίτητη ενημέρωση και τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί.

Η δράση όμως αυτή δεν είναι η μοναδική από πλευράς Υπουργείου για την αντιμετώπιση και διαχείριση της σχολικής βίας και παραβατικότητας, καθώς υπάρχουν συγκεκριμένα μέτρα που θα τεθούν σε ισχύ με το «καλημέρα» της νέας σχολικής χρονιάς που αρχίζει σε μερικές μέρες.

Μερικά από αυτά τα μέτρα είναι: Η αύξηση της φρούρησης των σχολείων με την επέκταση και στα Γυμνάσια (τα οποία μέχρι τώρα δεν είχαν φρουρούς ασφαλείας), η αύξηση του φωτισμού τους, καθώς, επίσης και η εγκατάσταση καμερών ασφαλείας σε αριθμό σχολείων σε πιλοτική βάση.

Εκτός όμως από το θέμα της σχολικής βίας και παραβατικότητας, ένα ακόμη σημαντικό ζήτημα για το υπουργείο Παιδείας και τους άλλους φορείς είναι και το περιβόητο εγχείρημα της εγκατάστασης κλιματιστικών στα σχολεία. Όπως ανέφερε η Υπουργός, οι Σχολικές Εφορείες που είναι ο κύριος φορέας υλοποίησης του έργου αυτού προχωρούν με το πλάνο που έχει εκπονηθεί και τα πρώτα κλιματιστικά θα λειτουργήσουν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Τώρα, οι αρμόδιοι φορείς εισέρχονται στην επόμενη φάση του έργου για τα επόμενα 50 σχολεία.

Όπως απεκάλυψε χθες το philenews, στη Λευκωσία τα δέκα σχολεία που έχουν τώρα κλιματιστικά είναι τα εξής: Α΄ Δημοτικό Σχολείο Μακεδονίτισσας, Γ΄ Δημοτικό Καϊμακλίου, Γυμνάσιο Αγίου Βασιλείου, Γυμνάσιο Αγίου Δομετίου, Γυμνάσιο Κοκκινοτριμιθιάς, Δημοτικό Κωνσταντινουπόλεως, Δημοτικό Λυκαβηττού, Δημοτικό Πεύκιου Γεωργιάδη, Λύκειο Παλλουριώτισσας και Στ΄ Δημοτικό Αγλαντζιάς (συνολικά τοποθετήθηκαν 346 νέα κλιματιστικά). Επίσης, κλιματιστικά τοποθετήθηκαν στα Δημοτικά σχολεία Αγίων Ομολογητών, Αγίας Μαρίνας και Χρυσελεούσας, τα οποία όμως προήλθαν από δωρεά εταιρείας.

Σε πρώτο πλάνο στελέχωση, ΠΟΣ και άλλες δράσεις

Εξάλλου, η Αθηνά Μιχαηλίδου ενημέρωσε την επιτροπή Παιδείας της Βουλής για τις δράσεις και πολιτικές που θα εφαρμοστούν φέτος σε Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση, λέγοντας πως στόχος είναι να πάμε σε ένα σύγχρονο σχολείο.

Μεταξύ άλλων, η Υπουργός ανέφερε την αύξηση των Προαιρετικών Ολοήμερων Σχολείων (ΠΟΣ) κατά 30 και επέκταση του χρόνου λειτουργίας τους, την αύξηση του αριθμού των σχολικών συνοδών και τη συστηματική τους επιμόρφωση η οποία προγραμματίζεται, την ψηφιοποίηση του σχολείου, η οποία πέραν από το ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφών θα έχει και άλλες παραμέτρους, όπως για παράδειγμα τον ηλεκτρονικό φάκελο του μαθητή στον οποίο θα υπάρχουν σε ψηφιακή μορφή τα στοιχεία κάθε παιδιού, έτσι ώστε η παρακολούθησή του, χρόνο με τον χρόνο, αλλά και η μετάβαση του από τη μια βαθμίδα στην άλλη, να γίνεται πιο ομαλά.

Από τη νέα χρονιά δεν θα λείπουν και τα καίρια ζητήματα της Εκπαίδευσης, για τα οποία θα αρχίσει διάλογος. Αυτά είναι το νέο σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικού, το οποίο στόχος είναι να ολοκληρωθεί στο τέλος του χρόνου καθώς επίσης και το νέο σύστημα διορισμού.

Στο μεταξύ, βουλευτές και εκπρόσωποι φορέων εστίασαν στις καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν φέτος στη στελέχωση των σχολείων, με την Υπουργό να μεταφέρει τη διαβεβαίωση της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας για ομαλή έναρξη της χρονιάς χωρίς προβλήματα αναφορικά με τη στελέχωση.

Ωστόσο, ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος, εμφανίστηκε ιδιαίτερα έντονος τόσο για τις καθυστερήσεις στη στελέχωση, όσο και για την πολιτική των αποσπάσεων που εξακολουθεί να υπάρχει. «Δεν θα δεχθούμε άλλη απόσπαση διευθυντή. Τελεία και παύλα. Είμαστε ξεκάθαροι σε αυτό», δήλωσε ο κ. Ταλιαδώρος, αναφέροντας πως υπάρχουν περιπτώσεις που μόλις τώρα πήραν προαγωγές σε διευθυντικές θέσεις αλλά δεν θα αναλάβουν καθήκοντα στα σχολεία.

Αντιθέτως, θα είναι αποσπασμένοι. Σύμφωνα με τον κ. Ταλιαδώρο, πρέπει να τερματιστεί η πρακτική αυτή και οι όποιες παρεμβάσεις ενδεχομένως γίνονται. Παράλληλα, ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ εστίασε και στην καθυστέρηση που παρατηρήθηκε φέτος στη στελέχωση λέγοντας πως μερικές μέρες πριν την έναρξη των σχολείων υπάρχουν στη Μέση Εκπαίδευση, περίπου 130 εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν αποδέχτηκαν διορισμό και πρέπει να βρεθούν λύσεις. Αναφορικά με τους συμβασιούχους της Μέσης Εκπαίδευσης, φέτος ανέρχονται στο 18%, σύμφωνα με τον κ. Ταλιαδώρο.

Αναρτήθηκαν τα Αναλυτικά Προγράμματα

Στο μεταξύ, χθες το απόγευμα το υπουργείο Παιδείας προχώρησε με την ανάρτηση των επικαιροποιημένων Αναλυτικών Προγραμμάτων για όλα τα μαθήματα, όλων των τάξεων της Δημοτικής (και Προδημοτικής) και Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης. Ομάδες εργασίας αποτελούμενες από εκπαιδευτικούς, επιθεωρητές, πανεπιστημιακούς και εκπροσώπους εκπαιδευτικών οργανώσεων, εργάστηκαν κατά τη σχολική χρονιά 2023 – 2024 για να ολοκληρώσουν την πρώτη φάση της επικαιροποίησης αυτής.

Όπως έχει γνωστοποιήσει το αρμόδιο Υπουργείο, τα επικαιροποιημένα Αναλυτικά Προγράμματα για κάποια θέματα αφορούν σε μείωση ή και αλλαγή της ύλης, στη χρονική κατάταξή τους και στις περιπτώσεις που δεν υπήρχε ουσιαστικό πρόβλημα σε απλή αναθεώρηση ύλης. Τονίζεται ότι το έργο της επικαιροποίησης των Αναλυτικών Προγραμμάτων συνεχίζεται ως προς τη μείωση της ύλης αλλά και μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με: α) Εμπλουτισμό τους με ψηφιακές ικανότητες/ δεξιότητες και β) διασύνδεσή τους με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να μειωθεί περαιτέρω η ύλη και να περιοριστεί στη βασική, αναγκαία και προαπαιτούμενη ώστε να καλλιεργούνται δεξιότητες ή ικανότητες και να προάγεται η κριτική σκέψη και η δημιουργικότητα. «Ήδη, με τις αλλαγές που υλοποιούμε στο σύστημα αξιολόγησης του μαθητή σε όλες τις βαθμίδες, προάγεται η εφαρμογή εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης και όχι μόνο οι τελικές αξιολογήσεις (π.χ. διαγωνίσματα), ώστε να μπορούν να αξιολογηθούν και οι δεξιότητες και ικανότητες των παιδιών από τη προσχολική ηλικία μέχρι το τέλος της φοίτησής τους στο σχολείο», σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου.

Νεανική παραβατικότητα: Ξεκινά το εναλλακτικό σχολείο (philenews.com)

© 2024 Created by Elephant Media Cy