Star News
Offcanvas
Edit Template
Offcanvas
Edit Template

Τα Social Media δεν είναι ο μόνος λόγος που έχει εκλεγεί ο Φειδίας

Το φαινόμενο Φειδίας έχει συνεπάρει πολιτικούς και μη για την αναπάντεχη εκλογή του στο ανώτερο πολιτικό αξίωμα του Ευρωβουλευτή. Η αφοπλιστική του παρουσία και άνεση μπροστά στις κάμερες, τους πολιτικούς του αντιπάλους, τα ΜΜΕ και τους επικριτές του είναι αξιοσημείωτη και εντυπωσιακή.

Ο Φειδίας Παναγιώτου στην ηλικία των μόλις 24 ετών, χωρίς καμία πολιτική εμπειρία και ανάλογη γνώση, έχει καταφέρει να ανατρέψει το πολιτικό σκηνικό του τόπου και να κάνει κατορθωτό κάτι που φάνταζε αδύνατο και σουρεαλιστικό. Ποιοι είναι όμως οι κύριοι λόγοι που οδήγησαν το νεαρό youtuber σε αυτή την επιτυχία;

Σίγουρα τα 5 εκατομμύρια ακόλουθοι του σε YouTube, Facebook, Instagram και TikTok έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην προβολή του ως υποψήφιος ευρωβουλευτής. Η παρακίνηση χιλιάδων νέων για εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους και η συνεχής παρότρυνση του για συμμετοχή τους στα κοινά με την ψήφο τους δεν είναι αμελητέα.

Ήταν όμως αυτό αρκετό για να αντιμετωπίσει ένας ανεξάρτητος υποψήφιος χωρίς κόμμα, χωρίς πολιτικούς ακόλουθους, χωρίς πολιτικές θέσεις, χωρίς πολιτικό πρόγραμμα, χωρίς χορηγούς και χωρίς διαφημιστικό κονδύλι… τα πολύ έμπειρα πολιτικά στελέχη που είχαν την υποστήριξη των κομμάτων τους και των κομματικών μηχανισμών, των κονδυλίων, χορηγών και υποστηρικτών τους;

Η πραγματικότητα είναι, με βάση τα νούμερα, ότι ο Φειδίας δεν απέσπασε ψήφους μόνο από τους νεαρούς ακόλουθους του στα κοινωνικά δίκτυα αλλά από όλο το εκλογικό σώμα και από όλες τις ηλικίες από 18 μέχρι 69 ετών.

Αν δούμε τα αποτελέσματα του Exit Poll της Pulse Market Research για το Omega, θα δούμε ότι ο Φειδίας απέσπασε σημαντικά ποσοστά και από άλλα ηλικιακά στρώματα πέραν των 18-29 ετών που είναι οι κύριοι δέκτες της επικοινωνίας του λόγω της υψηλής επισκεψιμότας τους στα ΜΚΔ.

Ο Φειδίας προσέλκυσε ψήφους και από ηλικίες πέραν των 30 ετών που ήταν ήδη εγγεγραμμένοι ψηφοφόροι και μάλιστα με διψήφια ποσοστά σχεδόν σε όλες τις ηλικίες μέχρι 69 ετών.

Βλέπουμε ότι στις ηλικίες κάτω των 30 ο Φειδίας πλησιάζει το 40%, στην ηλικιακή ομάδα 30-39 φτάνει το 30%, ενώ παίρνει 1 στους 4 στις ηλικίες 40-49, περίπου 15% στις ηλικίες μεταξύ 50-59 και σχεδόν 10% στις ηλικίες μεταξύ 60-69.

Σε μια άλλη ανάλυση βλέπουμε ότι ο Φειδίας απέσπασε ψήφους με μεγάλο ποσοστό τις τελευταίες 2 εβδομάδες πριν τις εκλογές αγγίζοντας το 26%, που ήταν το υψηλότερο από όλα τα υπόλοιπα κόμματα!

Αν λάβουμε υπόψη ότι περίπου το 9% από το 19% που πήρε ο Φειδίας προέρχεται από νέους εγγεγραμμένους ψηφοφόρους και το άλλο 10% από τα υπόλοιπα κόμματα,, τότε καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι ο Φειδίας δεν ψηφίστηκε μόνο από τους followers του στα Social Media αλλά κατά ένα πολύ σημαντικό ποσοστό από υφιστάμενους ψηφοφόρους μεγαλύτερης ηλικίας που πιθανόν να μην τον ακολουθούν στα Social Media, προερχόμενοι από σχεδόν όλα τα κόμματα, μικρά και μεγάλα, πετυχαίνοντας οριζόντια εισροή δεκάδων χιλιάδων ψήφων!

Επίσης στο πιο κάτω γραφικό θα δούμε ότι παρόλο που ο Φειδίας έχει εκατομμύρια ακόλουθους στα παγκόσμια ΜΚΔ του στα Αγγλικά, στα τοπικά του ΜΚΔ στα Ελληνικά οι εγγεγραμμένοι ακόλουθοι του Φειδία στο Κυπριακό του κανάλι στο Youtube είναι μόλις 34.1 χιλιάδες (τη μέρα των εκλογών 30 χιλιάδες), το οποίο ξεκίνησε να παίρνει πολλούς subscribers μόλις 3 μήνες πριν τις εκλογές.

cats1
cats2

Το ίδιο ισχύει και για το κανάλι του στο Instagram που ξεκίνησε το Φεβρουάριο με σύνολο μέχρι τις εκλογές τους 47,000 περίπου followers.

cats3

Επίσης παρόλο που το κανάλι του στο Tik Tok έχει πάνω από 180,000 ακόλουθους, ένα μεγάλο ποσοστό είναι κάτω των 18 ετών και δεν μπορούν να ψηφίσουν.

cats4

Αν λάβουμε υπόψη ότι οι περισσότεροι χρήστες των ΜΚΔ έχουν πάνω από ένα κανάλι επικοινωνίας πολλοί από τους followers του τον ακολουθούν από 2-3 κανάλια ΜΚΔ οπόταν το σύνολο των Κύπριων ακόλουθων του δεν μπορεί να είναι το σύνολο από όλα του τα εγχώρια κανάλια ΜΚΔ και δεν μπορεί να αθροίζουν από μόνα τους το σύνολο των ψήφων που πήρε. Φυσικά και πολλοί που δεν είναι ακόλουθοι του μπορούν να δουν το περιεχόμενο του και να επηρεαστούν αλλά εάν δεν είναι ακόλουθοι του, η συχνότητα δεν είναι τόσο μεγάλη και συστηματική εκτός αν γίνεται με τη θέληση τους καταβάλλοντας κάποια προσπάθεια.

Λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω ευρήματα μπορούμε να εξάγουμε το συμπέρασμα ότι τα Social Media βοήθησαν άμεσα τον Φειδία να πάρει τουλάχιστον τους μισούς ψήφους που πήρε. Του υπόλοιπους τους απέσπασε από ψηφοφόρους άλλων κομμάτων λόγω αντίδρασης στο πολιτικό σκηνικό ή λόγο της ελπίδας τους στο κάτι το διαφορετικό.

Το ερώτημα που δημιουργείτε είναι αν κάποιος άλλος υποψήφιος χρησιμοποιούσε με το ίδιο αποτελεσματικό και άμεσο τρόπο τα ΜΚΔ θα έβγαινε και αυτός Ευρωβουλευτής;

Θεωρώ πως όχι! Και αυτό γιατί τα ΜΚΔ από μόνα τους δεν κτίζουν περιεχόμενο αλλά ούτε και χαρακτήρες. Απλά το προβάλλουν με ένα άμεσο και συστηματικό τρόπο ο οποίος είναι μετρήσιμος και βοηθά στην διαμόρφωση της ψηφιακής στρατηγικής με αμεσότητα και την επιλογή τακτικών που μπορούν να την υποστηρίξουν ανά πάσα στιγμή με μεγάλη ευστοχία και αποτελεσματικότητα.

Τι διαφορετικό είχε ο Φειδίας;

Ο Φειδίας παρόλη την ‘τρέλα’ του και την απειρία του στα πολιτικά κατάφερε αυτά τα αρνητικά του σημεία για πολλούς να τα γυρίσει σε θετικά και να διαφοροποιηθεί από τους κλασικούς πολιτικούς. Κάτ’ αρχήν δεν χρειάστηκε να κατεβεί στο επίπεδο των νέων γιατί απλά ήταν στο ίδιο επίπεδο επικοινωνίας, αντίληψης και πολιτικής στάσης. Παράλληλα καθρέφτισε την πραγματική εικόνα που έχουν οι νέοι για την πολιτική και έδωσε μια νέα δυναμική αντιμετώπισης της με συμμετοχή στα κοινά με τους δικούς του όρους, τους όρους που αντιλαμβάνονται και επικροτούν οι νέοι.

Έδειξε ότι το ενδιαφέρον του για τα κοινά δεν ήταν προϊόν κομματικής προσδοκίας προς κομματικό όφελος και εύηχα συνθήματα αλλά πραγματικό ενδιαφέρον για αλλαγή και καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων λαμβάνοντας υπόψη τους άμεσα ενδιαφερόμενους -τους νέους για το μέλλον τους, για τα σχολεία τους, για τον πολιτικό γίγνεσθαι αυτού του τόπου.

Όλος παραδόξως παρόλη την απλοϊκή και μη άρτια εμπεριστατωμένη προσέγγιση αυτών των θεμάτων, αυτή η ειλικρινής αντιμετώπιση των πραγμάτων συνεπήρε και μεγαλύτερους που βαρέθηκαν την κομματικοποίηση και τα ληγμένα συνθήματα αλλαγής και θέλησαν να τιμωρήσουν το σύστημα αλλά και να δώσουν την ευκαιρία σε κάτι το διαφορετικό. Δεν είμαι σίγουρος αν πολλοί από αυτούς πίστευαν ότι με την ψήφο τους θα εκλεγεί πραγματικά ο Φειδίας ή απλά ήθελαν να περάσουν ένα μήνυμα αλλαγής και αγανάκτησής ανώδυνα, αφού και αυτή ακόμα η εκλογή του δεν θα τους επηρέαζε άμεσα.

Ο Φειδίας κατά την άποψη μου κέρδισε τις εκλογές πρώτον για την προσωπικότητα του και τα χαρακτηριστικά που κανένας άλλος υποψήφιος δεν επικοινώνησε με τέτοια αυθεντικότητα, ειλικρίνεια, απλότητα, φρεσκάδα, διαφορετικότητα, άνεση, πίστη, νεανική τρέλα και αυτοπεποίθηση.

Με την Αφοπλιστική του Ειλικρίνεια, τη Φρεσκάδα του, την αμεσότητα της επικοινωνίας του και την θέληση του να πετύχει, ο Φειδίας κατάφερε να πείσει ένα μεγάλο ποσοστό ψηφοφόρων να γραφτούν για πρώτη φορά στους εκλογικούς καταλόγους και τους υπόλοιπους να ψηφίσουν για πρώτη φορά κάτι το αυθεντικό που δεν έχε κανένα φόβο ή συμφέρον να πει τα πράγματα με το όνομα τους κα να βγάλει στη φόρα την απαξιωτική πραγματικότητα της πολιτικής ηθικής και πρακτικής πολλών πολιτικών και πολιτικών παρατάξεων.

Και όχι φυσικά όλων. Γιατί το φαινόμενο Φειδίας επαληθεύτηκε και με άλλους υποψήφιους ευρωβουλευτές με άλλο τρόπο αλλά για τους ίδιους κατά την άποψη μου λόγους.

Δεν μπορώ να μιλήσω για όλους τους εκλεγέντες Ευρωβουλευτές γιατί δεν τους παρακολούθησα όλους και δεν τους γνωρίζω. Αλλά γι’ αυτούς που γνωρίζω θεωρώ πως έχουν τις ίδιες αξίες και χαρακτηριστικά όπως ο Φειδίας σε μια πιο ώριμη και ανεπτυγμένη μορφή. Παρόλα αυτά για τους ψηφοφόρους είναι εξίσου αν όχι και περισσότερο σημαντικοί.

Αρχές, ιδανικά, φιλοπατρία, εργατικότητα, αγάπη για τον κόσμο, πρακτική και ουσιαστική δουλειά, και μη προσκόλληση στα στεγνά πολιτικά στεγανά αλλά ενδιαφέρον και αλτρουισμό για όλο τον κόσμο για τα αμέτρητα προβλήματα που αντιμετωπίζει.

Εν κατακλείδι ο Φειδίας κατάφερε μέσω των ΜΚΔ να περάσει τα μηνύματα του στο νεανικό κοινό του αλλά και σε άλλους με τον τρόπο που τα αντιλαμβάνεται καλύτερα και τα επικροτεί, με τον τρόπο που ο ίδιος τα προβάλει και καινοτομεί. Εάν και οι υπόλοιποι ευρωβουλευτές/κόμματα τον βοηθήσουν να ‘γεμίσει’ την θέση που κέρδισε για το καλό της Κύπρου, ίσως μπορέσει με τον ίδιο τρόπο να περάσει τα μηνύματα του στην Ευρώπη αντιπροσωπεύοντας τους νέους της Ευρώπης με παρόμοιο τρόπο και μεταφέροντας τις θέσεις των νέων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με τον τρόπο που αντιλαμβάνονται και επικοινωνούν ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο για την Ευρώπη και ένα νέο δίαυλο αντιπροσώπευσης και επικοινωνίας.

Στο κάτω κάτω όλοι θέλουμε και όλοι δουλεύουμε για το καλό της Κύπρου, έτσι δεν είναι;

*Περικλής Έλληνας, Ειδικός σε θέματα Ψηφιακής Στρατηγικής, Διευθύνων Σύμβουλος ImarComms Digital Παγκόσμιος Συνεργάτης Digital Marketing Institute, Επισκέπτης Καθηγητής στο MBA του Πανεπιστημίου Κύπρου

Τα Social Media δεν είναι ο μόνος λόγος που έχει εκλεγεί ο Φειδίας | Reporter

© 2024 Created by Elephant Media Cy

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.

Cookies settings
Accept
Decline
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings